C C C C A+ A A- X

Заповед на И.Ф. Адм. ръководител - Председател на Окръжен съд - Ловеч, във връзка с решение на Съдийската колегия на ВСС по протокол № 15/12.05.2020 г., с което са приети Правила и мерки за работа на съдилищата в условията на пандемия и създаване организация на работа с цел да се избегне струпването на много хора и нормалното функциониране на службите на съда

Дата на публикуване 15 май 2020 Последна редакция 15 май 2020 Новини Отпечатай

Л О В Е Ш К И   О К Р Ъ Ж Е Н   С Ъ Д

 

З   А   П   О   В   Е   Д 

 № 127

 14.05.2020 год.

 

 На основание чл. 86, ал. 1, т.1 и ал.2 от ЗСВ, решение на Съдийската колегия на ВСС по протокол № 15/12.05.2020 г., с което са приети Правила и мерки за работа на съдилищата в условията на пандемия и създаване организация на работа с цел да се избегне струпването на много хора и нормалното функциониране на службите на съда  

 

З А П О В Я Д В А М :

 

 І. Достъп до Съдебната палата – гр.Ловеч

  1. Считано от 14.05.2020 г. пропускателният режим в Съдебната палата се осъществява при следните условия:

  - достъп от южния вход на сградата за съдии, прокурори, държавни съдебни изпълнители, съдии по вписванията и съдебните служители /служебен вход/, както и за участниците в насрочените за разглеждане дела в зала № 103А и призованите от прокуратурата лица за извършване на процесуално – следствени действия в определеното за целта помещение /Център за медиация/

- достъп от централния вход на сградата за страни по дела, адвокати, вещи лица, свидетели, преводачи, както и лица, които посещават сградата за получаване на административни услуги във връзка с дейността на Бюро съдимост, на държавните съдебни изпълнители, съдиите по вписванията и прокуратурата

  1. Всички влизащи в Съдебната палата трябва да носят лични предпазни средства /маски, шлемове, ръкавици/ и се допускат след задължителна дезинфекция на входовете при спазване на дистанция съобразно указанията на здравните органи. При липса на предпазни средства, такива се предоставят на входа на сградата от дежурния служител на ОЗ”Съдебна охрана”.

Да не се допускат лица с външно проявена симптоматика на заболяването.

  1. Запазва се създадената организация за извършване на всички административни услуги на принципа на „едно гише” в обособените „Регистратури” на Окръжен съд – гр.Ловеч и Районен съд – гр.Ловеч, разположени до входа на съдебната палата, а за ОП – Ловеч съгласно заповед № 180/10.04.2020 г. на Административния ръководител – окръжен прокурор.
  2. Да не се допуска по делата публика, вкл. журналисти, стажанти и други лица, извън участниците в конкретното производство.
  3. Определените по график съдебни секретари да изготвят до 16.00 ч. списък с номера и часа на насрочените за следващия ден дела. Списъците да се предоставят на служителите на ОЗ ”Съдебна охрана” до 17.00 ч. на деня, предхождащ деня на съдебните заседания с цел стриктен контрол на пропусквателния режим.
  4. Възлагам на съдебния служител „Работник, поддръжка сгради и огняр” да организира прибирането на всички пейки, бюра, столове и др. подобни от коридорите на Съдебната палата.
  5. Възлагам на съдебния администратор на Окръжен съд – Ловеч да осъществява ежедневен контрол за наличие на предпазни средства /маски и ръкавици/ на входовете на съдебната палата.
  6. Съдебните заседания по насрочените за разглеждане  дела в Окръжен съд – Ловеч да се провеждат в зала № 102 и № 103А. При заседаващи повече от два състава в един и същи час, за съдебното заседание с най-малък брой участници да се използва зала № 327.
  7. За извършване на процесуално – следствени действия с призовани от прокуратурата лица, да се използва помещението на „Центъра за медиация”.

 

  ІІ. Режим на достъп до съдебните зали и провеждане на открити съдебни заседания

  1. Участниците в насрочените за разглеждане дела в съответния ден се допускат от служителите на ОЗ ”Съдебна охрана” 5 минути преди обявения начален час. Допускат се и участниците в следващото дело в едно заседание, когато е възможно да се спази в коридорите на съдебната сграда дистанцията съгласно указанията на здравните органи.
  2. Изчакването на страните по другите насрочени за деня дела следва да става пред Съдебната палата, при спазване на определената от здравните органи физическа дистанция от 1.5 м.
  3. В съдебните зали влизат само участниците - страни и адвокати в конкретното производство. Препоръчвам вещите лица по делата да изчакват пред съдебните зали до поканването им, а свидетелите, непосредствено след изслушването им да напускат съдебните зали и сградата, освен ако съдебният състав реши друго.
  4. УКАЗВАМ на съдиите да насрочват дела в графиците си с интервал между всяко дело поне 30 минути /вкл. следобед/ с цел избягване струпването на граждани, адвокати, свидетели и др. пред съдебните зали, както и необходимостта от проветряване на съдебните зали и дезинфекция. Преценката за времевия интервал е на решаващия състав.
  5. УКАЗВАМ на всички съдебни състави да прегледат графиците на насрочените вече дела и преценят възможността за разглеждането им в едно заседание съобразно мерките по настоящата заповед. При преценка на съдията-докладчик в кратък срок делата да се отсрочат за друг час или ден с оглед своевременното призоваване на страните.

При предвидимо закъснение в графика на насрочените вече дела, съдебният състав следва непосредствено преди заседанието да обяви приблизителния час на разглеждане на отделните дела, като уведоми служителя на ОЗ”Съдебна охрана” на входа, отговарящ за пропускателния режим.

  1. Запазва се създадената организация за разглеждането на делата по чл.64, чл.65 и чл.437 от НПК, както и други подсъдни на Окръжен съд – Ловеч дела по ЗИНЗС чрез видеоконферентна връзка по „Скайп” до отпадане на всички мерки и опасността, обявени за Република България по повод застрашаващото живота и здравето заболяване COVID-19.
  2. При липса обективна възможност за спазване на мерките за безопасност, дело във вече подготвен и обявен график с множество участници /страни, свидетели, вещи лица/ може да се отсрочи, след съгласуване между съдията и административния ръководител на съда за друга дата, към която би могло да се осигури нормалното му разглеждане или по обоснована преценка, за период след отпадане на опасността от заболяването.
  3. Възлагам на системния администратор на Окръжен съд – Ловеч да създаде електронен регистър, в който да се отразяват  делата по т.6. В регистъра се посочва номера на делото, съдията -докладчик, причина за отсрочване, дата на насрочване.
  4. Справка от регистъра по т.7 за отложените по обективни причини дела, да се изпраща от системния администратор на Окръжен съд – Ловеч на Съдийската колегия на ВСС в първия работен ден от следващия месец.

 

      ІІІ. Работа на службите в Окръжен съд – Ловеч

 

  1. Работното време на съдебните деловодители с граждани и адвокати до отпадане на опасността от заразата е следното:

    - сутрин от 9.00 ч. – 12.00 ч. и след обяд от 14.00 ч – 17.00 ч.

       През времето от 8.00 ч. до 9.00 ч. и от 12.00 ч. до 14.00 ч. да се извършва основна дезинфекция на общите части и помещенията с обществен достъп.

      Справки по телефона на посочените на официалната електронна страница на номера на служби „Съдебно деловодство” и „Архив” могат да се правят от 8.00 ч. до 17.00 ч.

  1.   В стая № 203, определена за работа с граждани, адвокати и вещи лица, да се допуска влизането на не повече от 2-ма посетители при спазване на дистанция между лицата от 2.0 м. След всеки посетител да се дезинфектира от съдебните деловодители с предоставените препарати.

     Справки чрез физически достъп до делата, може да се осъществява и след подаване на предварителна заявка (по телефон или електронна поща) от страна или неин пълномощник, като съдебният служител от „Наказателно деловодство” или „Гражданско деловодство” определя часа за посещение.

  1. Изплащането на възнагражденията на вещи лица, преводачи, съдебни заседатели и всякакви други плащания, да се извършва само по банков път. За целта да се постави съобщение на официалната електронна страница на съда и на канцеларията на счетоводителя – касиер.

       Изплащането на пътни разноски на свидетели и възнаграждения на вещи лица, които нямат банкова сметка, да се осъществява по касов път по следния график:

       - понеделник и петък: сутрин от 10.00 ч. – 12.00 ч. и след обяд от 14.00 ч. – 16.00 ч.

       По изключение и при спазване на определените в настоящата заповед мерки за безопасност, се допуска плащане в деня на насрочените съдебни заседания.

 Работното време на „Регистратурата” на Окръжен съд – Ловеч е сутрин от 9.00 ч. - 12.00 ч. и след обяд от 13.00 ч. – 17.00 ч.

  През времето от 12.00 ч. до 13.00 ч. да се извършва основна дезинфекция.

 

   ІV.  Подаване и получаване на съдебни книжа по електронен път. Електронни услуги.

 

  1. Съдебни книжа /без тези, по които се образуват дела – искови молби, жалби, протести против присъди, решения, определения, отговори на искови молби и отговори на жалби/, подписани с квалифициран електронен подпис, могат да се подават чрез Единния портал за електронно правосъдие или на обявения от  съда електронен адрес: doc.los@abv.bg.
  2. На посочените  от страните и/или техните представители електронни адреси и при заявено от тяхна страна желание, съдебните книжа се изпращат по електронен път.
  3. Изготвените от вещите лица заключения да се изпращат по възможност по електронен път.
  4.   Препоръчвам на страните подаването на съдебни книжа, по които се образуват дела, да става по пощата или чрез куриер.
  5.    Възлагам на системния администратор на Окръжен съд – Ловеч да постави на интернет – страницата на съда каталог на всички извършвани от съда електронни услуги, както и да провери публикуваните актуални електронни адреси и телефони.

 

  1. Призоваване

 

  1. При възможност, призоваването по делата да се осъществява по телефон или на посочен от страните и/или техните представители електронен адрес със съответното удостоверяване, до официалното обявяване на отпадане на риска от зараза.
  2. При липса на посочен по делото телефон или електронен адрес, призовки, съобщения и съдебни книжа да се връчват и изпращат на хартиен носител по обичайния ред.
  3. При евентуалното поставяне на квартал от града под карантина, установено от здравните власти, съдебни книжа да не се връчват от призовкарите до отпадане на обективната причина.
  4. Възлагам на съдебния администратор на Окръжен съд – Ловеч да осъществява контрол за своевременното снабдяване на призовкарите с необходимите за безопасно извършване на дейността им лични предпазни средства /шлемове, маски, ръкавици и дезинфектанти/.

 

      VІ. Съдии и съдебни служители.

     

  1. УКАЗВАМ на съдиите за възможността да продължат да работят дистанционно, но следва да бъдат на разположение в рамките на работното време на съда, за да могат да се явят при възникнала необходимост.
  2. ПРЕПОРЪЧВАМ на съдиите и съдебните служители да се включат в дистанционните обучения, организирани от НИП или други квалификационни формати, за които се уведомяват своевременно чрез публикации в папка „Вътрешна поща”.

 

        VІІ. Пресслужба на съда.

 

  1. Служителя „Връзки с обществеността” да подготвя и публикува на официалната интернет – страница и фейсбук – страница на съда подробни съобщения за делата с обществен интерес и по тези, по които медии и журналисти заявяват интерес.
  2. Възлагам на системния администратор на Окръжен съд – Ловеч да публикува на интернет – страницата на съда телефон за връзка и електронен адрес за кореспонденция със служителя „Връзки с обществеността”.

 

        VІІІ. Мерки за безопасност.

 

  1. Да бъдат поставени дезинфектанти във всички общодостъпни помещения в сградата, вкл. и в съдебните зали.
  2. До поставянето на защитни прегради, по време на съдебните заседания да се спазва необходимата дистанция между съдебния състав, съдебния секретар и участниците в процеса.
  3. По време на съдебните заседания съдиите и съдебните секретари да използват предоставените им шлемове и ръкавици.
  4. Дезинфекция на всички работни помещения да се извършва без присъствието на магистрати, съдебни служители, адвокати и граждани, а на съдебните зали – между делата в заседанието. Проветряването на канцелариите да се извършва от работещите в тях.
  5. В коридорите на съдебната сграда да се поставят безконтактни кошове за изхвърляне на използваните предпазни средства.
  6. Административните ръководители на органите на съдебна власт, които се помещават в съдебната палата, да изготвят и утвърдят график за почистване, разпределен между чистачите на съответните органи.
  7. Възлагам начистачите на всички органи на съдебна власт да осигурят по утвърден график постоянно проветряване на коридорите на съдебната сграда и трикратна дезинфекция, а на определените по график съдебни секретари – проветряване на съдебните зали. Климатичните системи в съдебните зали да се  използват след разрешение от председателя на съдебния състав.
  8. Дезинфектирането на конвойните помещения да се организира от Началника на ОЗ”Съдебна охрана”, а на банковия офис от наемателя „Тексим Банк”АД за негова сметка.

  Препис от заповедта да се връчи за сведение и изпълнение на  съдиите и съдебните служители на Окръжен съд - Ловеч.

  Копие от заповедта да се изпрати на Районен съд- Ловеч, Окръжна прокуратура – Ловеч, Районна прокуратура – Ловеч, ОЗ „Съдебна охрана” за сведение и действия от тяхна компетентност.

     Заповедта да се публикува на официалната електронна страница на Окръжен съд – Ловеч и постави на двата входа на Съдебна палата - Ловеч.

 

МИЛЕНА ВЪЛЧЕВА

И.Ф.АДМИНИСТРАТИВЕН РЪКОВОДИТЕЛ – ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОС – ЛОВЕЧ

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация